امکان صادرات روغن پسته با تعیین ماهیت توسط سازمان ملی استاندارد
2 مهر 1400
حضور ایران در رویدادهای نمایشگاهی اقلیم کردستان عراق
6 مهر 1400

سهم ایران از تجارت منطقه باید به بیش از 50 میلیارد دلار برسد

رئیس جمهور در حاشیه سفر خود به استان ایلام در جمع نخبگان این استان گفت: سهم ایران از تجارت منطقه باید به بیش از 50 میلیارد دلار برسد.

رئیس جمهور در حاشیه سفر خود به استان ایلام در جمع نخبگان این استان گفت: سهم ایران از تجارت منطقه باید به بیش از 50 میلیارد دلار برسد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به نقل از خبرگزاری فارس رئیس جمهوربا اشاره به ضرورت توسعه صادرات به کشور عراق گفت: سهم ما امروز در تجارت با کشورهای منطقه نباید ۲ درصد باشد و باید به بیش از پنجاه میلیارد دلار برسد.
وی افزود: کشور باید بداند استان ایلام دینش را ادا کرده، استان ایلام در جبهه مردانه مقاومت و از رشادت‌ها دفاع کرد، باید همواره قدردان این مردم بود و این قدردانی باید در عمل صورت بگیرد، آنچه میتوان از شهدا آموخت آن است که رفع مشکلات کشور فقط با روحیه جهادی امکان پذیر است.
وی ادامه داد: شهدا به ما آموختند که با توکل به خدا و داشته‌های خود بر مشکلات غلبه کنیم؛ باور داریم همان فرهنگ و فکری که جبهه را اداره کرد را باید پیاده کنیم و هر دستگاهی سنگری برای خدمت رسانی به مردم در نظر بگیریم.
رئیس جمهور اضافه کرد: همه کارکنان دستگاه های اداری کشور باید جهادی کار کنند و طرحی نو دراندازند تا بتوانیم با تجربه بسیاری که می‌آموزیم در گام دوم انقلاب اسلامی خدمتی متفاوت داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه مرز ایلام و عراق فرصت خوب اقتصادی و ارتباطی است، بیان داشت: باید زیرساخت‌های ایلام به نحوی آماده شود تا کوریدور ریلی و آزاد راه‌ها مستعد ارتباط با کشور عراق شود و باید زمینه برای صادرات در استان ایلام به عراق آماده شود.
رئیس جمهور ادامه داد: کارگروهی حقوقی و اقتصادی باید بین ایران و عراق برقرار شود تا مشکلات پیش روی صادر کنندگان را کاهش دهد؛ مسئله گردشگری زیارتی برای ایلام بسیار حیاتی است، بهترین نقطه فراهم کردن زیرساخت مراسم اربعین، مرز مهران است.
رئیسی گفت: همین فردا و نه فرداها، گروهی را می‌گماریم تا در منطقه هلیلان مشکلات را احصا کنند و پیگیری شود چه کارهایی انجام شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مناطقی از استان ایلام که می‌طلبد به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند باید در دستور کار این گروه باشند و عقب ماندگی‌ها نیز جبران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی