مدیریت جامع صادرات (EMC)


شرکت مدیریت صادرات یک شرکت کاملاً مستقل است که در قالب یک قرارداد رسمی وظایف واحد صادراتی یک شرکت (تولیدکننده) را به عهده می گیرد و متعهد به ایجاد رابطه بلند مدت بین تولیدکننده و مصرف کننده در بازار صادراتی می شود. آنچه فعالیت این شرکت را از یک شرکت بازرگانی صادراتی متمایز می کند تعهد ناشی از منع امکان خرید و فروش کالا توسط این شرکت و به طبع آن خروج از حیطه واسطه گری است. یک شرکت مدیریت صادرات متعهد است تا در یک برنامه ریزی مستمر نسبت به ایجاد، حفظ، گسترش و تثبیت بازار صادراتی محصولات تولیدکننده اقدام نماید و درآمد خود را از محل سهم فروش در بازار صادراتی تامین نماید(لازم به ذکر است روشهای متعددی برای تعیین سهم درآمدی قابل تعریف است که از حوصله این نوشتار خارج است).


ارزیابی آمادگی صادرات (ERA)


بازارهای جهانی، دروازه‌های خود را به روی جریان آزاد کالاها و خدمات، سرمایه‌گذاری و دیگر فعالیت‌های اقتصادی گشوده‌اند و موانعی که در گذشته بر سر راه تجارت در سطح جهانی موجود بوده برداشته شده و گسترش وسایل ارتباطی تأثیر عامل زمان و مسافت را در مبادلات تجاری کاهش داده است. تحولات گسترده در حوزه‌های مختلف ماهیت فعالیت اقتصادی را به نحو چشمگیری تغییر داده و بازار در شرایطی است که کاملاً مستعد انجام هرگونه فعالیت تجاری بوده است. با این حال بهره‌ برداری از این فضای آماده برای تجارت بین‌المللی نیازمند توسعه توانمندی‌های صادرکنندگان است. یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه سنجش میزان آمادگی شرکت ها برای ورود موثر به بازار های جهانی است. شرکت مدیریت صادرات کویرنگین بین الملل با استفاده از مدل ارزیابی آمادگی صادراتی (ERA) نسبت به ارزیابی استاندارد توان صادراتی مشتریان خود اقدام و آنان را در راه رسیدن به بازار صادراتی مطمئن یاری می نماید. لازم به ذکراست ارایه نتایج قطعی و قابل استناد منوط به بررسی های کارشناسی اسناد و موارد تکمیلی می باشد که از طریق کارشناس مربوطه به اطلاع شما خواهد رسید.


مدیریت بازاریابی (Marketing Management)


وابستگی فزاینده شرکت ها به کسب و کار بین المللی و تشدید رقابت، مسئله انتخاب بازار بین الملل را به عنوان یکی از حیاتی ترین تصمیمات در استراتژی بین المللی شدن مطرح ساخته است.
چالش مهمی که در تحقیقات بازار بین المللی نهفته است، درک محیط های متفاوتی است که شرکت قصد فعالیت در آن ها را دارد.
شناخت عواملی همچون اقتصادی، زیرساخت های سیاسی، قانونی و فرهنگی علاوه بر پتانسیل بازار هدف برای موفقیت یک شرکت در امر صادرات لازم است.
از این رو ما در تحقیقات بازار فراتر از تحقیقات اولیه و ثانویه مرسوم بازاریابی صادراتی قدم برداشتیم و پس از انجام ارزیابی آمادگی صادرات نقاط بحرانی و نیازمند تمرکز در برنامه بازاریابی را به صورت سفارشی شده برای هر تولیدکننده و بازار هدف تعیین و اجرا خواهیم کرد. این فرایند را با نام مدیریت بازاریابی در برنامه جامع مدیریت صادرات ارائه می نمایند.


منتورینگ و مشاوره (Professional Mentoring)


1. مشاوره در جهت ایجاد کسب و کار صادراتی.

2.مشاوره در جهت بهینه سازی منابع و امکانات در انجام پروژهای صادراتی.

3. مشاوره در ترخیص انواع کالاهای وارداتی و صادراتی از کلیه گمرکات کشور.

4. مشاوره، برنامه ریزی، مدیریت و اجرای فرآیند فروش داخلی و خارجی محصولات تولیدی (کالا و خدمات) صنایع و کارخانجات کشور در جهت ارتقاء زنجیره ارزش .

5. مشاوره درجهت دیجیتال مارکتینگ و برندینگ شخصی.

6. برچسب گذاری سفید (White labeling) و برچسب گذاری شخصی (Private labeling).

7. ثبت شرکت در کشورهای ترکیه، عمان، کنیا، سوریه و آسیای میانه.


جذب کارشناس از طریق مشارکت در پروژه های کارآموزی (Professional Internship Courses)


شرکت مدیریت صادرات کویرنگین بین الملل در راستای توسعه سرمایه انسانی نیروهای بازرگانی خارجی برای استفاده در پروژه های خود و سایر شرکای تجاری (همکاران) اقدام به برگزاری دوره های کارآموزی برای علاقمندان به این حوزه می نماید. علاقمندان می توانند جهت ارزیابی اولیه و اعلام آمادگی برای حضور در این دوره ها به لینک زیر مراجعه کنند و و یا به شماره واتساپ 09033848360 پیام ارسال نمایند. جهت اطلاع از محتوای کلی که کارآموزان طی دوره کارآموزی با آن بطور عملیاتی درگیر خواهند شد لینک زیررا دنبال نماید:

مرکز توسعه و توانمند سازی صادرات بیدار

رویداد های تخصصی تجاری (Specialized business events)


یکی از ابزارهای مهم و کارآمد در توسعه بازار صادراتی شرکت های تولیدی حضور در رویدادهای تجاری بین المللی همچون نمایشگاه ها، نشست های تخصصی B2B و B2C و B2G، حضور در هیئت های تجاری می باشد. ما در هدف رویدادهای تجاری به شرکت هایی که ارزیابی آمادگی صادراتی انجام داده اند و در گروه و سطح مناسبی برای حضور در بازار صادراتی هستند ابن امکان را می دهیم که در رویدادهای تخصصی اعزام/پذیرش هیئت تجاری متناسب با حوزه فعالیت تولید کننده و سطح آمادگی آن حضور به هم رسانید. رویداد تجاری با ایجاد کانال ارتباط مستقیم با مشتری صادراتی درست شانس موفقیت تولیدکننده را به بالاترین سطح ممکن می رساند.

بطور خلاصه وظایف یک شرکت مدیریت صادرات به دو بخش تقسیم می شود:

امروزه شرکت های مدیریت صادرات با استفاده از تجمیع منابع امکانات در بازارهای مختلف توانسته اند سهم به سزایی در توسعه بازار جغرافیای مصرف داشته باشند و هزینه های صادرات به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهند.
بخش اول :

ارائه خدمات زیرساختی در جهت شناخت وضعیت موجود یک تولیدکننده و شناسایی وضعیت مطلوب و راه های رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با استفاده از ابزارهای به روز جهانی شامل ارزیابی آمادگی صادرات، مدیریت بازاریابی، خدمات مشاوره، ارائه خدمات کارآموزی و تدوین سند راهبردی صادرات تولید کننده شامل استراتژی ورود به بازار صادراتی - اهداف و فعالیت های اجرایی تا رسیدن به اهداف و بودجه بندی صادراتی.

فارسی