هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری سطح مبادلات ایران و پاکستان تا دو سال آینده/ ارتقای روابط اقتصادی به موازات مناسبات سیاسی و فرهنگی/ انجام اقدامات عملیاتی برای اجرایی شدن توافقات کمیسیون مشترک
16 آبان 1400
فراخوان انتخاب مجری برای 3 نمایشگاه تخصصی- بین المللی داخلی
22 آبان 1400

بررسی ظرفیت‌های ایران در توسعه صادرات به نیجریه/ رشد 8 درصدی صادرات ایران به نیجریه در شش ماهه سال جاری

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر ایران در نیجریه ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط تجاری دو کشور بر ضرورت افزایش تلاش‌ها و برنامه‌ریزی جهت توسعه صادرات به نیجریه در شرایط جدید بین‌المللی پسا کرونا تاکید کرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر ایران در نیجریه ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط تجاری دو کشور بر ضرورت افزایش تلاش‌ها و برنامه‌ریزی جهت توسعه صادرات به نیجریه در شرایط جدید بین‌المللی پسا کرونا تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، در این نشست ضمن قدردانی از زحمات سفارت ایران در نیجریه در خصوص تسهیل تجارت با نیجریه، آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران را در زمینه تبادل هیات‌های تجاری، همکاری‌های نمایشگاهی و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور و برقراری ارتباط بخش خصوصی با سفارت ایران در نیجریه اعلام کرد.
در ادامه، محمد علی بک، سفیر ا‌یران در نیجریه نیز با ابراز خرسندی از روند رو به رشد صادرات از ایران به نیجریه خواستار همکاری بیشتر سازمان توسعه تجارت ایران برای هدایت و تشویق بخش خصوصی کشورمان به استفاده از ظرفیت‌های بازار بزرگ و با جمعیت ۲۲۰ میلیونی و اکثریت مسلمان نیجریه در غرب آفریقا شد.
خاطر نشان می‌شود، صادرات ایران به نیجریه در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۴۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده رشد ۸ برابری است. از مجموع این میزان صادرات، اوره مهمترین محصول صادراتی ایران به نیجریه بوده و پس از آن نیز تایر و خمیرهای غذایی، بیسکوییت و سرنگ‌های تزریق انسانی از کالاهای مهم صادراتی ایران به نیجریه به شمار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی