Sohan National Export Development Desk was held / Follow-up of establishing a research and development center for traditional sweets
میز ملی توسعه صادرات سوهان برگزار شد/ پیگیری ایجاد مرکز تحقیق و توسعه شیرینی‌جات سنتی
16 تیر 1400
The need to develop transport infrastructure to enter the Russian market
ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل برای حضور در بازار روسیه
17 تیر 1400

اقدام فوری برای تسریع دسترسی جهانی به واکسن

Immediate action to accelerate global access to vaccines
مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به بیانیه اخیر سران سازمان‌های جهانی گفت: سران بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سازمان بهداشت جهانی و سازمان جهانی تجارت خواستار اقدام فوری برای تسریع دسترسی جهانی به واکسن شدند.
مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به بیانیه اخیر سران سازمان‌های جهانی گفت: سران بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سازمان بهداشت جهانی و سازمان جهانی تجارت خواستار اقدام فوری برای تسریع دسترسی جهانی به واکسن شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی با بیان این خبر اظهار داشت: روسای گروه بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول، سازمان بهداشت جهانی و سازمان جهانی تجارت در نهم تیرماه مطابق با 30 ژوئن اولین جلسه گروه ویژه واکسن کووید-19، درمان و بررسی تشخیصی برای کشورهای در حال توسعه را تشکیل دادند.
وی افزود: دیوید مالپاس، کریستالینا جورجیوا، تدروس آدانوم گبریزوس و اوکونجو ایوآلا اعلام کردند برای جلوگیری از افزایش تلفات انسانی ناشی از همه‌گیری کرونا و برای توقف واگرایی بیشتر در جهت بهبود اقتصادی بین اقتصادهای پیشرفته و سایر کشورها، اقدامات فوری لازم است.
مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری ادامه داد: پس از پایان جلسه، بیانیه مشترکی به شرح زیر صادر شد:
"از آنجایی که بسیاری از کشورها با گونه‌های جدید ویروس و موج سوم همه‌گیری کووید- 19 دست و پنجه نرم می‌کنند، تسریع دسترسی به واکسن برای پایان دادن به همه گیری در همه جهان و دستیابی به رشد گسترده، بسیار مهم تر شده است. ما از طرفی نسبت به محدودیت واکسن، امکانات مربوط به درمان و بررسی‌های تشخیصی در کشورهای در حال توسعه به شدت نگران هستیم و از دیگر سو دغدغه حمایت لازم برای ارسال چنین امکاناتی را داریم. اکنون برای جلوگیری از افزایش تلفات انسانی ناشی از همه گیری کرونا، و توقف واگرایی بیشتر در جهت بهبود اقتصادی بین اقتصادهای پیشرفته و سایر کشورها، دنیا نیازمند اقدامات فوری است.
ما گروهی ویژه را به عنوان "اتاق جنگ" تشکیل داده‌ایم تا ضمن کمک به ردیابی، هماهنگی و تحویل پیشرفته لوازم بهداشتی کووید-19 به کشورهای در حال توسعه، نسبت به رفع موانع مهم در حمایت از اولویت‌های تعیین شده توسط همین گروه ( بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سازمان بهداشت جهانی و سازمان جهانی تجارت) در بیانیه‌های مشترک پیشین و عملی کردن پیشنهاد 50 میلیارد دلاری کارکنان صندوق بین المللی پول، با بسیج ذینفعان مربوطه و ترغیب سران کشورها اقدام کند.
یادآور میشود، جهت دسترسی به متن کامل و اطلاعات بیشتر به
https://www.wto.org/english/news_e/news21_e/covid_30jun21_e.htm مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی