صفحه اصلی
درباره ما
خدمات ما
همکاری با ما
تماس با ما
توکا العالم
ارزیابی آمادگی صادرات
مرحله 1 از 3
33%
جهت تکمیل پرسشنامه اولیه ارزیابی آمادگی صادرات لازم است اطلاعات فرم زیر را تکمیل فرمایید. (تکمیل موارد ستاره دار ضروری است).
یکی از موارد زیر را انتخاب کنید.
*
حقیقی
حقوقی
نام و نام خانوادگی
*
کد ملی
*
آدرس
*
خیابان
شهر
استان
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضوی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کرمانشاه
کهگیلویه و بویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
تعداد پرسنل
*
ایمیل
*
شماره تلفن ثابت
*
شماره تلفن همراه
*
وب سایت
حوزه فعالیت
*
تولید کننده
تامین کننده
بازرگان
کارت بازرگانی
*
کارت بازرگانی دارم.
کارت بازرگانی ندارم.
نام شرکت
*
شناسه ملی
*
نام مدیرعامل
*
آدرس
*
خیابان
شهر
استان
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضوی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کرمانشاه
کهگیلویه و بویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
تعداد پرسنل
*
ایمیل
*
شماره تلفن ثابت
*
شماره تلفن همراه
*
وب سایت
حوزه فعالیت
*
تولید کننده
تامین کننده
بازرگان
کارت بازرگانی
*
کارت بازرگانی دارم.
کارت بازرگانی ندارم.
تولیدکننده/تامین کننده عزیز : پرسش نامه حاضر با هدف بررسی و ارزیابی سطح آمادگی بنگاه اقتصادی شما بر مبنای شرایط واقعی موجود شرکت و کالا برای ورود به عرصه صادرات در اختیارتان قرار داده شده است. از اینرو خواهشمندیم تمامی 23 سوال این پرسش نامه را با دقت و دقیقاً منطبق با وضعیت موجود مجموعه تحت مدیریت تان تکمیل فرمائید. نظر جنابعالی را به این نکته بسیار مهم معطوف می داریم که، درصورتیکه پاسخ های شما برمبنای وضعیت موجودتان نباشد و به صورت حسی، جانب دارانه، بدون استناد به مدارک و مستندات مدون شده و غیرواقعی درج شود منجر به خطای تشخیص شده و تحلیل و بالطبع آن برنامه ریزی آتی در مسیر صادرات را سخت تر و حتی منجر به شکست خواهد کرد. از اینرو مستدعی است جهت تکمیل پرسش نامه، مناسب ترین گزینه را علامت گذاری نمایید. لازم به ذکر است، تمام پاسخ های شما به صورت کاملاً محرمانه و فی مابین خواهد بود و تحت هیچ شرایطی بدون مجوز کتبی شما در اختیار هیچ شخص ثالثی قرار نخواهد گرفت.
الف : سوالات زیر مربوط به ارزیابی وضعیت تولیدکننده می باشد.
1. آیا در صنعت خود حضور تثبیت شده دارید؟(به طور کلی منظور این است که سهم معینی از بازار بدست آورده اید و مشتریان محصول و برند شما را می شناسند و برای خرید تقاضای معینی وجود دارد)
*
کاملا شناخته شده هستیم.
تاحدودی شناخته شده هستیم.
هنوز شناخته شده نیستیم.
2. چقدر دامنه فروش داخلی شما در حال حاضر گسترده است؟
*
فروش به مشتریان بزرگ و ثابت در سطح کل کشور.
فروش به مشتریان بزرگ و ثابت در سطح چندین استان.
فروش به مشتریان بزرگ و ثابت در سطح یک استان.
فروش به تعداد محدودی مشتری در سطح کشور یا استان.
فروش به مشتریان فقط در سطح شهرستان به صورت محلی.
تاکنون فروش داخلی نداشته ایم و در مرحله بازاریابی هستیم.
3. چگونه محصول(ات) خود را در بازار داخلی می فروشید و توزیع می کنید؟
*
از ترکیب نیروی فروش خود و توزیع کنندگان منطقه ای استفاده می کنیم.
فقط از توزیع کنندگان منطقه ای استفاده می کنیم.
فقط از نیروهای فروش خود استفاده می کنیم.
تاکنون شبکه منسجم فروش و توزیع تشکیل نداده ایم.
4. آیا به طور معمول تحقیق و برنامه ریزی بازار را برای انجام فروش داخلی خود انجام می دهید؟
*
بله، همیشه و بطور منظم با تشکیل واحد مربوطه یا استفاده ازخدمات مشاورین بیرونی با برنامه ریزی بلند مدت.
بله، اما گاهی و بسته به شرایط بازار و نه به صورت منسجم با برنامه بلند مدت.
خیر، تاکنون چنین برنامه را نداشته ایم و بدنبال آن هم نیستیم.
5. محصولات خود را در بازار داخلی تا چه میزان تبلیغ و ترویج (پروموشن) می کنید؟
*
خیلی تهاجمی و با برنامه ریزی مدون.
نسبتاً تهاجمی و البته بدون برنامه مدون.
بعضی مواقع.
به ندرت و موردی.
تاکنون تبلیغاتی نداشته ایم.
6. آیا هیچ یک از مدیران یا کارکنان فعلی شما دارای تجربه بازاریابی یا فروش صادراتی هستند؟
*
بله کاملاً با تجربه کافی و به روز.
بله ولی درحد محدود و قبلی.
خیر .
7. آیا شرکت شما بدون انجام پیگیری و بازاریابی صادراتی تاکنون درخواست خرید از شرکتهای خارجی دریافت کرده است؟
*
بله بصورت مداوم درخواست هایی دریافت می شود.
بله، اما به صورت موردی بوده است و بدلیل عدم پیگیری از طرف ما محدود شده است.
خیر.
8. آیا شما می توانید اگر سفارش(ات) صادراتی جدیدی برایتان ارسال شود به سرعت از موجودی انبار خودتان یا منابع دیگر تامین کنید؟
*
بله، به راحتی و با سرعت.
بله، ولی نیاز به زمان داریم و با مشکلاتی همراه خواهد بود.
نه، چون نیاز به تامین مواد اولیه و تولید داریم.
9. چگونه می توانید هر درخواست صادراتی جدید یا اضافی در سازمان خود را مدیریت کنید؟
*
ایجاد یک واحد بازرگانی خارجی(صادرات) مستقل در شرکت.
استخدام یک مدیر بازرگانی با تجربه کافی صادراتی.
استخدام کارکنان مورد نیاز.
آموزش کارکنان موجود.
استفاده از کارکنان فعلی برای رفع و رجوع کار.
10. وضعیت فعلی فعالیت صادراتی شما چگونه است؟
*
به بازارهای زیادی صادرات منظم داریم.
به برخی بازارهای اطراف صادرات داریم.
گهگاهی به صورت موردی صادرات داریم.
تاکنون هیچ فعالییت صادراتی نداشته ایم.
11. آیا مدیران ارشد سازمان (به خصوص سهامداران و هیئت مدیره) به صادرات به عنوان یک حوزه جدید کاری یا توسعه فعالیت ها معتقد و متعهد می باشند؟
*
کاملاً معتقد و متعهد به هرگونه برنامه اجرایی در جهت نیل به این موضوع می باشند.
معتقد به این موضوع می باشند ولی تاکنون رفتار متعهدانه ای بروز نداده اند.
هیچگونه اعتقاد و تعهدی تا کنون به این موضوع نداشته اند.
12. چقدر در سال می توانید برای توسعه صادرات هزینه کنید؟(این عدد بدون احتساب ارزش کالا می باشد)
*
60میلیون تا 150 میلیون تومان.
150 میلیون تا 750 میلیون تومان.
750 میلیون تا 1.5 میلیارد تومان
1.5 میلیارد تا 3 میلیارد تومان
بیشتر از 3 میلیارد تومان
13. مدیریت ارشد (تصمیم گیران) شما برای رسیدن به نتایج قابل قبول صادرات چه مدت می توانند منتظر بماند؟(به عبارت دیگر آستانه تحمل مجموعه شما برای رسیدن به نتایج صادراتی چه مدت است؟)
*
تا 3 سال.
تا 2 سال.
تا 1 سال.
تا 6 ماه.
بسیار کم حوصله و نیازمند نتایج فوری.
ب: سوالات زیر مربوط به ارزیابی وضعیت کالا(ها)ی مد نظر صادرات می باشد.
لطفا نام کالا(ها)ی مورد نظرتان را درج فرمایید :
*
1. آیا فروش داخلی محصول(ات) شما در 3 سال گذشته (متوسط در هر سال) رشد کرده است؟
*
خیر و حتی رشد منفی داشته ایم.
تا 5 درصد.
بین 6 تا 10 درصد.
بین 11 تا 20 درصد.
بیشتر از 20 درصد.
2. سهم فعلی محصول(ات) شما از بازار داخلی چقدر است ؟(منظور محصول صادراتی شما است)
بین 0 تا 5 درصد.
بین 5 تا 10 درصد.
بین 11 تا 20 درصد.
بین 21 تا 40 درصد.
بیشتر از 40 درصد.
3. آیا محصول(ات) شما از نظر قیمت در بازار داخلی رقابتی است؟
*
بله و بسیار رقابتی است.
بله ولی تا حدودی رقابتی است.
خیر، ابداً رقابتی نمی باشد.
4. شما با چه شرایط پرداخت مایل هستید به خریداران معتبر خارجی پیشنهاد دهید؟(لطفاً بر مبنای سیاست های کلان مصوب اعلام کنید)
*
پرداخت کل ارزش کالا به صورت پیش پرداخت.
پرداخت در زمان تحویل کالا.
پرداخت تا 30 روز پس از تحویل کالا.
پرداخت تا 60 روز پس از تحویل کالا.
پرداخت ترکیبی و قابل مذاکره (درصدی به صورت پیش پرداخت و مابقی در زمان تحویل)
پرداخت ترکیبی و قابل مذاکره (درصدی به صورت پیش پرداخت و مابقی به صورت مدت دار)
5. آیا محصول شما از نظر ویژگی های ظاهری (بسته بندی، برچسب گذاری و ...) و مزایای آن با رقبای داخلی مقایسه مطلوبی دارد؟
*
بله ، کاملاً در وضعیت مطلوب می باشد.
بله، ولی نیاز به اصلاحاتی دارد.
بله، ولی در بخش هایی دچار ضعف می باشد.
خیر.
6. آیا محصول(ات) شما منطبق با نیاز بازارهای جهانی بسته بندی شده است و اگر پاسخ خیر است آیا می خواهید محصول و یا بسته بندی خود را متناسب با بازارهای خارجی تطبیق دهید؟
*
خیر، ولی کاملاً آماده ایجاد هرنوع تغییر متناسب با بازار خارجی هستیم.
خیر، ولی آماده ایجاد برخی تغییر متناسب با بازار خارجی هستیم.
خیر، ولی تمایلی به ایجاد تغییرات نداریم.
بله.
7. آیا محصول(ات) شما برای حمل و نقل در مسافت های طولانی پر هزینه است؟
*
خیر، بدلیل عدم نیاز به شرایط خاص و بسته بندی هزینه متعارف و معمولی دارد.
خیر، البته بسته به شرایط و نوع حمل می تواند پر هزینه باشد.
بله ، بدلیل نیاز به شرایط خاص و بسته بندی هزینه زیادی دارد.
8. آیا برای نصب، راه اندازی و یا جمع آوری محصول شما آموزش خاصی لازم است؟
*
خیر، آموزش خاصی نیاز ندارد.
خیر، ولی باید از دستورالعمل های همراه استفاده شود.
بله، آموزش های کامل و پیچیده ای نیاز است.
9. آیا محصول(ات) شما به پشتیبانی فنی ویژه یا خدمات پس از فروش نیاز دارد؟
*
خیر، نیاز به هیچگونه خدماتی ندارد.
بله، ولی به صورت مجازی قابل اجرا می باشد.
بله، نیاز به خدمات پشتیبانی و پس از فروش حضوری و در محل دارد.
10. آیا محصول شما می تواند شرایط سخت و متنوع محیطی را تحمل کند؟
*
بله، کاملاً با این شرایط تست و تایید شده است.
بله، ولی لازم است برخی محدودیت ها لحاظ شود.
خیر
هیچ ترجمه ای برای این صفحه در دسترس نیست